کارماسرا

  • ۰
  • ۰

اینترنت یک شبکه جهانی از شبکه های کامپیوتری متصل به هم است که توسط کامپیوترها قابل دسترسی است. این افراد، شرکت ها، دانشگاه ها و سازمان های دولتی در سراسر جهان را به هم مرتبط می کند. اینترنت یک شبکه کامپیوتری جهانی است که انواع اطلاعات و امکانات ارتباطی را ارائه می‌کند و از شبکه‌های متصل به هم با استفاده از پروتکل‌های ارتباطی استاندارد تشکیل شده است. بنابراین از همکاری و قابلیت همکاری بین کاربران در سراسر جهان پشتیبانی می کند. اینترنت یک سیستم جهانی از شبکه های کامپیوتری به هم پیوسته است که از مجموعه استاندارد پروتکل اینترنت (TCP/IP) برای ارائه خدمات به میلیاردها کاربر در سراسر جهان استفاده می کند. اینترنت که شبکه جهانی وب یا به سادگی وب نیز نامیده می شود، پرکاربردترین شبکه کامپیوتری در جهان است. تا سال 2016، بیش از دو میلیارد نفر به آن دسترسی داشتند.

اینترنت شبکه وسیعی از رایانه‌ها است که افراد، اطلاعات و کسب‌وکارها را به روش‌هایی که قبلاً هرگز ممکن نبوده، گرد هم می‌آورد. اینترنت یک شبکه جهانی است که به شما امکان دسترسی به انواع اطلاعات و امکانات ارتباطی را می دهد. از شبکه های به هم پیوسته با استفاده از پروتکل های ارتباطی استاندارد تشکیل شده است. اینترنت یک شبکه کامپیوتری جهانی است که انواع اطلاعات و امکانات ارتباطی را فراهم می کند. پروتکل های ارتباطی اصلی که اینترنت را تشکیل می دهند به عنوان TCP/IP شناخته می شوند که مخفف عبارت Transmission Control Protocol / Internet Protocol است. اصطلاح «اینترنت» معمولاً فقط به شبکه‌های بزرگ ستون فقرات اشاره دارد، اما گاهی اوقات شامل اینترانت‌های خصوصی کوچکتر (اینترنت) است که توسط شرکت‌ها یا دانشگاه‌ها اداره می‌شوند. اینترنت یک شبکه جهانی است که ارتباطات رایانه ای را تسهیل می کند و دسترسی عمومی به شبکه جهانی وب و سایر منابع اطلاعاتی را فراهم می کند. شبکه کامپیوتری - همچنین به عنوان یک شبکه داده یا سیستم اطلاعات شناخته می شود - یک شبکه مخابراتی است که به رایانه ها امکان تبادل داده را می دهد. هر کامپیوتر یا دستگاه دیگری در شبکه یک گره نامیده می شود. گره ها توسط پیوندهای فیزیکی و پیوندهای منطقی به هم متصل می شوند. پیوندهای انتقال گره های اتصال را کانال های ارتباطی می نامند.

  • ۰۱/۰۹/۰۲
  • کارما سرا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی