کارماسرا

  • ۰
  • ۰

موتور برق

موتور برق یک ماشین الکتریکی است که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند. این وسیله توسط یک ژنراتور الکتریکی (برقی) انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. ژنراتورها و موتورها در موارد بسیاری دارای ویژگی های مشترکی هستند. اکثر موتورهای برق از طریق تعامل بین میدان مغناطیسی ، میدان الکتریکی و جریانهای پیچشی برای تولید نیرو عمل می کنند. در برنامه های خاص، مانند ترمزهای احتراق با موتورهای کشش در صنعت حمل و نقل، موتورهای الکتریکی نیز می توانند به عنوان مولد ، انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل کنند.

کاربرد موتور برق

کاربرد موتور برق در صنعت ، به عنوان یک انقلاب صنعتی به شمار می رود. فرایندهای صنعتی دیگر با انتقال قدرت با استفاده از خط شفت، کمربند، هوای فشرده یا فشار هیدرولیکی محدود نمی شوند. در عوض، هر دستگاه می تواند با موتور برق خود مجهز شود و کنترل آسان را در نقطه استفاده و بهبود بهره وری انتقال انرژی را فراهم کند. موتورهای برقی که در کشاورزی کاربرد دارند قدرت عضلانی انسان و حیوان را از کارهایی مانند حمل دانه یا پمپاژ آب حذف کرده اند. استفاده خانگی از موتورهای برق کارهای سنگین در خانه را کاهش داده و استانداردهای بالاتر از راحتی، آسایش و امنیت را فراهم کرده است. امروزه موتورهای برق بیش از نیمی از مصرف برق در ایالات متحده را تشکیل می دهند. انواع موتور برق بر روی سه اصل مختلف فیزیکی کار می کنند: مغناطیسی، الکترواستاتیک و پیزوالکتریک و شایع ترین این موتورها که تا کنون موتور مغناطیسی است.

  • ۰۰/۰۸/۰۵
  • کارما سرا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی