کارماسرا

۶ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ناتوانی‌های یادگیری، از جمله ریاضیات، ناتوانی‌های خواندن و نوشتن، طیف وسیعی از مشکلات را پوشش می‌دهند که ناتوانی‌های یادگیری را تشکیل می‌دهند. این نوع اختلال برای کودکان و بزرگسالان متفاوت است، اما با توجه به درمان، جای نگرانی وجود ندارد. توصیه می شود با این اختلال و درمان آن آشنا شوید.

 

اختلال یادگیری چیست؟

یکی از مهم ترین مهارت هایی که هر فردی باید در سال های رشد خود داشته باشد، توانایی یادگیری و درک مشکلات است. خوب است بدانید که این اختلال در همه افراد یکسان نیست و در افراد مختلف متفاوت است.

یادگیری مهارت هایی مانند ریاضی، سواد، ارتباطات، یادگیری مهارت های جدید و مراقبت از خود ممکن است برای برخی افراد آسان به نظر برسد، اما برخی دیگر در تسلط بر این مهارت ها ناکام هستند.

این اختلال معمولاً از بدو تولد یا در اثر تصادف در فرد ایجاد می شود. این اختلال معمولاً کیفیت زندگی این افراد را کاهش داده و آنها را منزوی می کند. زیرا چیزی که نمی توانید یاد بگیرید مستقیماً با زندگی شما مرتبط است. بنابراین، زمانی که کودک با این مشکل مواجه می شود، به ناچار با علائمی مواجه می شود که نشان دهنده دخالت در این اختلال است. در این صورت توصیه می شود برای تشخیص این بیماری و درمان کودک به گفتار درمانگر کودکان مراجعه کنید.

 

علائم و نشانه های اختلال یادگیری

علائمی که در افراد رخ می دهد معمولا متفاوت است و یکسان نیست. این علائم باید در طول معاینه بالینی به پزشک گزارش شود. مهمترین آنها عبارتند از:

·       نمی تواند دستورالعمل ها را دنبال کند

·       عدم تمایل و ناتوانی در خواندن و نوشتن

·       مشکل در به خاطر سپردن چیزها

·       کارها را خیلی آهسته انجام دهید

·       مشکل در درک ایده های انتزاعی

·       توجه خیلی کم یا زیاد به جزئیات

·       من برای ادامه کار مشکل دارم

·       مهارت های اجتماعی پایین

·       مانع

حتی در صورت مشاهده هر یک از این علائم نمی توانید تشخیص دهید که دچار ناتوانی یادگیری هستید، بنابراین برای تشخیص صحیح و درمان مناسب باید به گفتار درمانگر در این زمینه مراجعه کنید.

 

انواع اختلالات یادگیری

این اختلال یک اختلال عصبی است که در آن فرد یا کودک در مقایسه با دیگران قادر به یادگیری مطالب نیست و همیشه کمی عقب است. اختلالات گفتاری در انواع مختلفی از افراد رخ می دهد، مانند افرادی که نمی توانند ریاضیات یاد بگیرند یا نمی توانند بخوانند یا بنویسند. بنابراین، انواع اختلالات یادگیری عبارتند از:

 

اختلال دیسپراکسیا

اختلال هماهنگی رشد یا آتاکسی نوعی اختلال مغزی و نوعی ناتوانی یادگیری است که بر مهارت های حرکتی فرد تأثیر می گذارد. این کودکان مشکلات هماهنگی و تعادل دارند.

 

اختلال هماهنگی رشد باعث می شود که برخی از افراد به آرامی مهارت ها را کسب کنند یا اصلاً کسب نکنند. این نوع اختلال بر ضریب هوشی تأثیر نمی گذارد، اما باعث ایجاد مشکلاتی در یادگیری می شود.

 

اختلال دیسلکسیا

این نوع از ناتوانی های یادگیری، نارساخوانی یا نارساخوانی هستند و قادر به تشخیص صداها یا برقراری ارتباط در کلمات یا حروف نیستند.

 

این مشکل در قسمت هایی از مغز که در برنامه های یادگیری مشکل دارند رخ می دهد. برای دریافت درمان خوب، باید در اسرع وقت اقدام کنید.

 

اختلال دیسگرافیا

این نوع شکست به معنای شکست نوشتن است که می تواند در افراد باقی بماند. در واقع این اختلال در اکثر کودکانی که تازه نوشتن را یاد می گیرند دیده می شود و تا زمانی که ادامه پیدا نکند طبیعی است.

 

بنابراین آموزش ها و درمان های ویژه ای که توسط گفتاردرمانگران استفاده می شود می تواند این اختلال را اصلاح کرده و وضعیت فرد را بهبود بخشد.

 

اختلال پردازش شنوایی

با این نوع اختلال، همانطور که از نامش پیداست، فرد در درک تفاوت های ظریف صدا مشکل دارد. در واقع صداها به درستی به مغز ارسال می شوند، اما مغز نمی تواند آنها را به طور عادی پردازش کند.

 

از آنجایی که بیشتر یادگیری افراد از طریق شنیدن و گوش دادن به صداها انجام می شود، قطعا این اختلال برای یادگیری موثر است. در نتیجه کودکان در یادگیری با تاخیر مواجه می شوند.

 

اختلال پردازش بینایی

 

با این اختلال، فرد مبتلا هیچ ارتباطی با بینایی خود ندارد. در واقع فرد بینایی کاملی دارد و تصاویر به درستی به مغز ارسال می شود. اما مغز در تفسیر آن با مشکلاتی مواجه است.

لازم به ذکر است که افراد در درک پس زمینه، درک اشکال، اندازه ها و مکان اشیا مشکل دارند و نمی توانند به درستی یا سریع آنچه را که می بینند درک کنند.

 

اختلال پردازش زبانی

افرادی که با این اختلال مواجه هستند در دریافت، درک و درک زبان با مشکل مواجه هستند. بنابراین، آنها برای بیان افکار خود مشکل دارند و مهارت های نوشتاری ضعیفی دارند. حتی هنگام صحبت کردن، نمی توانند کلمات را به درستی تلفظ کنند.

 

  • کارما سرا
  • ۰
  • ۰

تجهیزات صنعتی بسیار پرکاربرد هستند شاید در طول روز حتی بدون این که متوجه باشیم از این محصولات استفاده کنیم. در این مقاله به بررسی انواعی از آنها می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

تجهیزات استخری

فیلتر استخر برای تمیز نگه داشتن آب استخر از میکروب‌هایی که می‌توانند شما را بیمار کنند از تجهیزات استخری ضروری است. دو نوع رایج فیلتر استخر وجود دارد.

فیلترهای شنی

فیلتر شنی از یک مخزن بزرگ تشکیل شده‌اند. مخزن معمولاً از فایبرگلاس، فلز یا بتن ساخته شده است. در داخل مخزن ماسه با درجه ویژه وجود دارد که معمولاً مربعی شکل است.

هنگامی که فیلترشنی در استخر روشن می شود، پمپ استخر آب کثیف را از طریق لوله ورودی فیلتر می فرستد. آب به سمت سر توزیع آب واقع در مخزن این تجهیزات صنعتی جریان می‌یابد.

سپس، جاذبه، آب کثیف را از طریق ماسه پایین می‌آورد. ماسه برای جذب هر گونه زباله یا ذرات کار می‌کند. آب تازه تمیز از طریق واحد پیک آپ برگشته و از طریق لوله خروجی خارج می‌شود.

تنظیمات مختلف یک فیلتر شنی

یک فیلتر شنی دارای شش تنظیمات مختلف است.

  • فیلتر

این تنظیماتی از فیلتر شنی است که بیشتر اوقات از آن استفاده خواهید کرد. آب را فیلتر می کند و آن را تمیز نگه می دارد.

  • هدر

این جریان آب را معکوس می کند و آب را از استخر خارج می کند. این تنظیم تجهیزات صنعتی فقط زمانی استفاده می شود که آب کثیف باشد و استخر باید تخلیه شود.

  • شستشوی معکوس

زمانی از این تنظیم فیلتر شنی استفاده می کنید که فیلتر کثیفی و زباله جمع شده باشد. فیلتر را تمیز می کند.

  • آبکشی

پس از شستشوی معکوس، باید فیلتر را برای حدود 30 ثانیه روی این تنظیم قرار دهید. این اطمینان حاصل می کند که فیلتر تجهیزات صنعتی فیلتر شنی شما کاملاً تمیز شده است و ماسه را در محل مناسب قرار می‌دهد.

  • جریان

این تنظیم فیلتر شنی آب را از پمپ بدون فیلتر کردن به استخر می‌فرستد.

  • بسته

اگر نیاز به تعمیر پمپ دارید و باید آن را خاموش کنید، برای فیلتر شنی نیز به این تنظیمات بروید. این تنظیمات تجهیزات صنعتی تمام پورت ها را می‌بندد.

 

شستن فیلتر شنی

پس از یک دوره زمانی مشخص، تجمع کثیفی و ذرات باعث کند شدن جریان آب می شود. وقتی کثیفی بیش از حد در ماسه جمع می شود، باید فیلتر را بشویید.

برای شستشوی معکوس فیلتر شنی، این تجهیزات صنعتی باید لوله ها را تنظیم کرده و جریان آب را تغییر مسیر دهید. شما جریان را تغییر مسیر می دهید تا آب کثیف را از طریق لوله زهکشی و به سیستم فاضلاب ارسال کنید.

هنگامی که شستشوی معکوس انجام می‌دهید، از تجمع ذرات در فیلتر شنی خلاص می شوید تا دوباره آماده استفاده شود.

دیزل ژنراتور

بر خلاف موتور بنزینی که به جرقه الکتریکی متکی است، موتور دیزلی یک موتور احتراق داخلی است که برای تولید گرما به تراکم هوا متکی است.

موتور دیزل ژنراتور ولوو استاندارد در چرخه دو زمانه یا چهار زمانه کار می‌کند. با این حال، بر خلاف موتور بنزینی، تنها هوا را به احتراق در سکته ورودی القا می کند. موتور دیزل ژنراتور ولوو هوای داخل سیلندر را به حدی فشرده می کند که وقتی سوخت دیزل اتمیزه شده به محفظه احتراق تزریق می شود، خود به خود مشتعل می شود. بسیاری از موتورهای دیزلی، این تجهیزات صنعتی از نسبت تراکم 15:1 یا 23:1 استفاده می کنند که باعث می شود دمای داخل محفظه به شدت افزایش یابد.

سوخت دیزل درست قبل از احتراق به داخل محفظه احتراق دیزل ژنراتور ولوو در بالای سکته فشرده سازی تزریق می شود. معمولاً در دمایی بالاتر از دمای اشتعال خودکار است. بنابراین، هنگامی که با اکسیژن موجود در هوای فشرده واکنش می‌دهد، خود به خود می‌سوزد.

در واقع، گرمای شدید ابتدا قطرات ریز سوخت دیزل را تبخیر می کند، سپس سوخت را می سوزاند تا تمام قطرات سوخته شوند.

سوخت به طور ناهموار پراکنده می‌شود و چیزی را ایجاد می‌کند که به عنوان یک مخلوط ناهمگن هوا و سوخت شناخته می‌شود. این امکان کنترل گشتاور (نیرویی که محور موتور به آن وارد می شود) را با دستکاری نسبت هوا به سوخت می‌دهد. این همچنین با سایر موتورهای سوخت فسیلی که به "گسست" متکی هستند متفاوت است. موتور دیزل ژنراتور ولوو، این تجهیزات صنعتی به جای تنظیم مقدار هوای ورودی به محفظه احتراق، سوخت تزریق شده به محفظه را تنظیم می کند.

احتراق با فشار نسبتاً ثابتی در سرتاسر قسمت اولیه کورس برق تجهیزات صنعتی رخ می دهد. با این حال، هنگامی که بخار به نقطه اشتعال می‌رسد، باعث افزایش فشار ناگهانی در بالای پیستون دیزل ژنراتور ولوو می شود و باعث پایین آمدن آن می‌شود. انبساط گازهای احتراق در پایان فرآیند احتراق، پیستون را بیشتر به سمت پایین مجبور می کند و نیروی میل لنگ را تامین می کند.

سپس میل لنگ می چرخد ​​و موتور دیزل ژنراتور ولوو (آلترناتور) را می چرخاند و جریان الکتریکی و در نهایت الکتریسیته پایدار تولید می کند. این فرآیند در همان چرخه برای حفظ منبع برق ادامه دارد.

 

  • کارما سرا
  • ۰
  • ۰

ترانسمیتر های دما سیگنال ورودی طیف وسیعی از سنسورها مانند سنسورهای مقاومتی و ترموکوپل ها، اما در برخی موارد از پتانسیومترها را نیز به سیگنال خروجی استاندارد تبدیل می کنند. بسته به نوع سنسور و دستگاه هدف، آنها می توانند ولتاژ یا جریان خروجی آنالوگ یا دیجیتال تولید کنند. برخی از ترانسمیتر ها برای محافظت در برابر دمای بیش از حد با استفاده از عناصر خارجی طراحی شده اند. ترانسمیتر دما سیگنال ورودی طیف وسیعی از سنسورها، مانند سنسورهای مقاومت و ترموکوپل، اما در برخی موارد از پتانسیومترها را به سیگنال خروجی استاندارد شده بر اساس IEC 61850 تبدیل می کند. پنل جلویی دارای یک کانکتور RJ45 برای دسترسی محلی و وب سرور یکپارچه به کاربر امکان دسترسی از راه دور به داده های اندازه گیری خود را می دهد.

ترانسمیتر دما وسیله ای است که سیگنال ورودی طیف وسیعی از سنسورها مانند سنسورهای مقاومتی و ترموکوپل ها، اما در برخی موارد از پتانسیومترها را نیز به یک سیگنال خروجی استاندارد تبدیل می کند. ترانسمیتر دما مانند یک پل بین سنسور و کنترل کننده شما عمل می کند. سپس هر سیگنال ورودی متغیر (مقاومتی یا ترموکوپل) را به همان نوع سیگنال های خروجی مدوله شده با عرض پالس تبدیل می کند که PLC ها برای کنترل تجهیزات استفاده می کنند. ترانسمیتر های دما برای تبدیل سیگنال ورودی از طیف گسترده ای از سنسورها مانند سنسورهای مقاومت و ترموکوپل ها به سیگنال خروجی استاندارد استفاده می شوند. آنها توانایی نظارت بر فرآیندهای وابسته به دما را در مدت زمان طولانی و حتی سالها فراهم می کنند. ترانسمیتر ها عموماً از یک واحد رابط با مدار مرجع، نمایشگر و عملکردهای کنترل، و همچنین یک محفظه حسگر حاوی الکترونیک اندازه گیری و سیستم منبع تغذیه تشکیل شده اند.

ترانسمیتر های دما سیگنال ورودی طیف وسیعی از سنسورها مانند سنسورهای مقاومتی و ترموکوپل ها، اما در برخی موارد از پتانسیومترها را نیز به سیگنال خروجی استاندارد تبدیل می کنند. حوزه‌های کاربرد آن‌ها شامل فناوری اندازه‌گیری دما در مواد غذایی و صنعت داروسازی، نظارت بر دمای محیط در فرآیندهای صنعتی و سیستم‌های پایش محیطی است. این می تواند به عنوان سیگنال آنالوگ (ترانسمیتر دمای آنالوگ) یا به عنوان اطلاعات دیجیتال (ترانسمیتر دمای دیجیتال) استفاده شود. ترانسمیتر‌های دما در مواردی استفاده می‌شوند که گرادیان‌های دمایی بسیار بالا به دلیل توانایی آن‌ها در روشن/خاموش کردن سریع بدون تأثیر بر دقت یا قابلیت اطمینان آنها اتفاق می‌افتد.

  • کارما سرا
  • ۰
  • ۰

تدریس خصوصی زبان در وقت و انرژی شما صرفه جویی می‌کند. بیشتر ما می‌توانیم با فضای کسل‌کننده حضور در کلاس، یادداشت‌برداری از یک کتاب درسی قدیمی و تکرار تمرین‌های دستور زبانی که توسط یک معلم تدریس می‌شود، ارتباط برقرار کنیم. این معلم باید زمان خود را بین شما و 20 دانش‌آموز دیگر تقسیم کند. یادگیری در این کلاس سخت است. در نهایت فقط وقت و پول خود را برای درس‌هایی تلف می‌کنید که به شما در رسیدن به اهدافتان کمک نمی‌کند. در این مطلب به تدریس خصوصی زبان آلمانی و تدریس خصوصی زبان ایتالیایی می‌پردازیم با ما همراه باشید.

تدریس خصوصی زبان آلمانی

آیا به دنبال معلم عالی آلمانی هستید؟ پیدا کردن فرد مناسب برای راهنمایی شما در چالش های زبانی گیج کننده یادگیری صحبت کردن آلمانی دشوار است. اکثر ما وقت نداریم که دروس روزانه را در یک آموزشگاه زبان دنبال کنیم. خوشبختانه، با تدریس خصوصی زبان موثر آلمانی می‌توانید مهارت های زبان خود را با یادگیری مؤثر که با برنامه شما مطابقت دارد، بهبود بخشید.

چه کارآفرینی باشید که به دنبال بهبود توانایی های زبانی خود هستید و چه دانشجویی که فرصت هایی را برای کاوش در اروپا در نظر می‌گیرد، یافتن بهترین تدریس خصوصی زبان آلمانی کلید دستیابی به اهداف شما است. برای مؤثرترین یادگیری، به یک معلم خصوصی آلمانی نیاز دارید که زبان مادری او آلمانی باشد، بنابراین می توانید دیدگاه خودی را در مورد نحوه استفاده طبیعی از زبان در مکالمات دریافت کنید. با یک معلم تدریس خصوصی زبان آلمانی، شما فراتر از واژگان و دستور زبانی که می‌توانید از هر کتاب درسی یاد بگیرید، خواهید رفت.

مزایای تدریس خصوصی زبان آلمانی

با این حال، با گذراندن درس با یک معلم آنلاین آلمانی، از مزایای بسیاری برخوردار خواهید شد که به سادگی نمی‌توانید در یک محیط کلاس درس سنتی به دست آورید. این شامل:

  • تدریس خصوصی زبان آلمانی از طریق تماس تصویری
  • با سرعت و برنامه خود پیشرفت کنید
  • دروس آلمانی برنامه ریزی شده در مورد زندگی کاری و خانگی شما
  • محیط آرامش بخش و بدون فشار خانه شما
  • هیچ دانش آموز دیگری برای جلب توجه معلم آلمانی شما رقابت نمی‌کند
  • آزادی انجام اشتباهات اجتناب ناپذیر بدون خجالت در تدریس خصوصی زبان آلمانی

تدریس خصوصی زبان ایتالیایی

تدریس خصوصی زبان زبان آموز زبان آموزان

آیا می‌خواهید مانند یک ایتالیایی به زبان مسلط شوید؟ تدریس خصوصی زبان اینجا برای شماست. تدریس خصوصی زبان ایتالیایی فرصت‌هایی را برای ارتباط با بهترین معلمان ایتالیایی در این صنعت فراهم می‌کند. تدریس خصوصی زبان ایتالیایی به شما امکان می‌دهد از بهترین‌ها بیاموزید و از راحتی خانه، محل کار یا هر مکان دیگری با اتصال به اینترنت کار کنید.

علاوه بر این، آموزش انفرادی توجه بی‌نظیر معلم تدریس خصوصی زبان را به شما می‌دهد. شروع به مکالمه و یادگیری با یک مربی بومی ایتالیایی کنید و یک برنامه آموزشی فردی برای خود ایجاد کنید. معلم تدریس خصوصی زبان شما به شما کمک می‌کند گرامر، واژگان، تلفظ، دانش فرهنگی و موارد دیگر را بهبود ببخشید.

تدریس خصوصی زبان با یک معلم حرفه‌ای

با تدریس خصوصی زبان ایتالیایی که توسط متخصصانی تهیه شده است، انگیزه خود را حفظ کنید. یک مربی ایتالیایی منتخب یک برنامه آموزشی فردی را تنظیم می‌کند. این به شما کمک می‌کند تا به بهترین نحو به برتری زبان برسید. و نیازی نیست وقت و اعصاب خود را در ترافیک برای رسیدن به کلاس درس زبان تلف کنید.

با تدریس خصوصی زبان ایتالیایی شما به مربیان با استعدادی که ایتالیایی را در سطح حرفه‌ای تدریس می‌کنند دسترسی دارید. چه بخواهید مکالمه ابتدایی داشته باشید، چه برای دریافت گواهینامه زبان به کمک نیاز داشته باشید، یا قصد دارید مهارت های خود را کامل کنید، معلم تدریس خصوصی زبان ایتالیایی شما برای رسیدن به هر هدفی با شما همکاری خواهد کرد.

مزایای تدریس خصوصی زبان ایتالیایی

  • آموزش آنلاین ایتالیایی متناسب با نیازها و نیازهای شما
  • گفتگوی یک به یک با یک معلم ماهر
  • نظرات بهترین معلمان ایتالیایی
  • انعطاف پذیری و راحتی کلاس تدریس خصوصی زبان ایتالیایی
  • کارما سرا
  • ۰
  • ۰

کلید تعیین اهداف مؤثر، تمرکز بر نتایج مشخص و ملموس است. همچنین باید اهداف دقیقی را تعیین کنید و به جای اینکه چقدر زمان برای مطالعه برنامه ریزی می کنید، بر آنچه می خواهید یاد بگیرید تمرکز کنید. یک مثال از یک هدف خوب ممکن است این باشد: "این هفته 30 لغت واژگان اسپانیایی مرتبط با خرید را یاد خواهم گرفت." سپس هر هدف را به وظایف کوچکتر تقسیم کنید و اهداف کوتاه مدت برای خود تعیین کنید. خودتان را به چالش بکشید (اما نه زیاد). اهداف زمانی بهترین نتیجه را دارند که شما را وادار کنند به خودتان فشار بیاورید، اما اگر بیش از حد دلهره آور باشند، در واقع می توانند شما را دلسرد کنند. تعیین اهداف با طیف وسیعی از نتایج به این موضوع کمک می کند - به عنوان مثال، "من می خواهم 30 تا 50 کلمه جدید واژگانی را در این هفته یاد بگیرم." عدد کمتر در این محدوده به شما کمک می کند تا احساس کنید هدف قابل دستیابی است در حالی که عدد بالاتر به شما اجازه می دهد تا به خود فشار بیاورید.

 

اهداف زمانی بهترین نتیجه را دارند که شما را وادار کنند به خودتان فشار بیاورید. اما اگر آنها خیلی بزرگ باشند، در واقع می توانند شما را دلسرد کنند. یک راه خوب برای دور زدن این موضوع، تعیین اهداف با طیف وسیعی از نتایج است. به عنوان مثال، ممکن است بگویید: "من می خواهم 30-50 لغت جدید در این هفته یاد بگیرم." عدد کمتر در این محدوده به شما کمک می کند تا احساس کنید که هدف قابل دستیابی است، در حالی که عدد بالاتر به شما اجازه می دهد تا به خودتان فشار بیاورید.

  • کارما سرا
  • ۰
  • ۰

فن کویل داکت چیست؟

فن کویل داکت مشابه فن کویل‌های دیگر مانند فن کویل سقفی یا فن کویل کانالی می‌باشد. بنابراین وقتی نام داکت ذکر می‌شود به معنای فن کویل است که در سقف و به صورت کار نصب می شود. اما این دو ویژگی به چه معناست؟

اولین ویژگی که به محل نصب فن کویل داکت برمی‌گردد به این معنی است که این سیستم‌های تهویه مطبوع مانند چیلرها در قسمت جلویی سقف نصب می‌شود بنابراین حجمی از فضای مفید اتاق را اشغال نمی‌کند. ویژگی دوم نیز به این معناست که داخل سقف قرار می‌گیرد و جز دریچه قسمتی از آن بیرون نیست. این باعث صرفه جویی مجدد در فضای فن کویل داکت می‌شود.

به دلیل نصب داکت فن کویل که در جلوی سقف و در واقع روی دیوار در نزدیکترین نقطه به سقف قرار دارد باد از جهت مخالف می وزد. اما در هر صورت فن کویل داکت در دو نوع افقی و عمودی موجود می‌باشد.

به طور کلی می توان گفت فن کویل داکت کولرهایی هستند که به صورت کاملا مخفی و دور از دید طراحی شده‌اند اما می‌توانند گرما و سرمای محیط را تامین کنند. این سیستم‌های تهویه مطبوع را می‌توان به عنوان فضاهای داخلی همه کاره و در عین حال آرام در نظر گرفت که برای فضاهایی مانند هتل ها ایده آل هستند.

با این سیستم‌های تهویه مطبوع هر مسافر و مهمان یا به عبارتی هر اتاق می‌تواند دمای مخصوص به خود را داشته باشد. همچنین می‌توان فن کویل داکت را با دقت بیشتری کنترل کرد. به عنوان مثال، انواع فن کویل داکت را می‌توان با کارت ورود مهمان فعال کرد یا با باز شدن پنجره‌های اتاق هتل خاموش شد.

ویژگی‌ها و مزایای فن کویل داکت

  • در قسمت قبل در مورد ویژگی‌های مربوط به نصب فن کویل داکت صحبت کردیم. این ویژگی به کاربران اجازه می دهد تا از فن کویل داکت استفاده کنند. یعنی هر اتاق و فضایی با هر متراژ و ارتفاع سقفی می‌تواند از این سیستم‌های تهویه مطبوع استفاده کند. بنابراین هر فضایی با هر کاربری اعم از مسکونی، تجاری، اداری، آموزشی و تفریحی ‌می‌تواند از فن کویل داکت برای تهویه مطبوع خود استفاده کند.
  • یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت فن کویل داکت، قابلیت جداسازی هوای هر اتاق از اتاق دیگر است.
  • استفاده از فیلترهای مخصوص کاهش صدا و آلودگی صوتی از دیگر ویژگی های مثبت فن کویل داکت است.
  • خرید اقتصادی و مقرون به صرفه فن کویل داکت در کنار عمر مفید بالای آن از دیگر مزیت‌های آن است.

معایب فن کویل داکت چیست؟

از معایب فن کویل داکت می‌توان به عدم قابلیت تنظیم رطوبت و همچنین شاداب نکردن هوای ورودی اشاره کرد. هوایی که وارد این سیستم‌های تهویه مطبوع می‌شود، هوای مصرفی داخل اتاق است. این هوا با هوای تازه دیگر مخلوط نمی شود. این بدان معناست که این سیستم‌های تهویه مطبوع فقط هوای داخل اتاق را می مکد و هوای تازه را از جای دیگر نمی کشد. 

هوای اتاق در فن کویل داکت با رسیدن به دمای تنظیم شده از فیلترها عبور کرده و دوباره با همان کیفیت هوای مصرف شده وارد اتاق می شود. به این ترتیب بارها و بارها از این هوای ساکن استفاده می‌شود. 

شباهت‌ها و تفاوت‌های فن کویل داکت با سایر فن کویل ها

فن کویل داکت مانند سایر فن کویل‌ها کار می‌کنند و این برای همه که این سیستم‌های تجهیزات صنعتی یا تهویه مطبوع یکسان است. از طرفی داکت فن کویل از نظر مکان و نصب شبیه به فن کویل است که در داخل سقف نصب می شود و داخل آن مخفی می شود. البته باید گفت که مراحل نصب باید طبق دفترچه راهنما یا راهنمای نصب فن انجام شود اما این دو که سیستم تهویه مطبوع تفاوت‌هایی نیز دارند. از تفاوت‌های فن کویل داکت و کاستی می‌توان به شکل خروجی آنها اشاره کرد. خروجی فن کویل کاستی یک کنترل پنل است در حالی که خروجی فن کویل داکت یک کنترل ساده است.

تفاوت دیگر فن کویل داکت با کاستی این است که فن کویل برای تخلیه آب جمع شده در فن کویل پمپ ایراد دارد. این پمپ آب را مستقیماً به محلی که باید تخلیه شود هدایت می‌کند. اما فن کویل داکت برای خود پمپ تخلیه ندارد و باید از لوله‌های تخلیه برای تخلیه آب جمع آوری شده با تقطیر روی لوله ها استفاده کند.

  • کارما سرا