کارماسرا

۴ مطلب در شهریور ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

پوکو در مدت زمان کوتاهی با عرضه موبایل های مقرون به صرفه به بازار، جایگاه خود را در ذهن کاربران تثبیت کرد. تلفن های همراه این شرکت در سری M، F و X همچنان رقبای خود را کنار می زنند و با مشخصات جذاب خود مشتریان را به سمت خود جلب می کنند. آخرین پیشنهاد این شرکت Poco X3 Pro است که از پردازنده اسنپدراگون 860 قدرت می گیرد و بهترین دستگاه بازی در رنج قیمتی خود برای تجربه عناوینی مانند Fortnite، Call of Duty و دیگر بازی های سنگین به حساب می آید.

مشخصات عمومی گوشی poco x3 pro

Poco Poco X3 Pro که در اوایل فروردین 1400 معرفی شد، در نسخه های 6 و 8 گیگابایتی عرضه شد. سیستم عامل Poco X3 Pro در زمان این بررسی اندروید 11 است و نسخه ای از سیستم عامل گوگل را نیز دریافت خواهد کرد. اندروید 11 روی Poco X3 Pro با پوسته MIUI 12 کار می کند. این ممکن است با سلیقه همه سازگار نباشد، اما ظاهری تازه به سیستم عامل گوگل می دهد.

 

طراحی پوکو x3 pro

شیائومی پوکو ایکس 3 پرو بسیار شبیه به موبایل پوکو ایکس 3 NFC است و خبر بد این است که برخی از مشتریان از ظاهر آن راضی نیستند.

یک لوگوی بسیار بزرگ پوکو در لایه ای که در پنل پشتی دستگاه قرار گرفته است قرار داده شده است. به این ترتیب کافی است گوشی ذکر شده در بالا را بخرید و هر بار که آن را روی میز می گذارید، گویی در حال تبلیغ برند پوکو برای اطرافیان خود هستید. پنل پشتی شیائومی پوکو ایکس 3 پرو، طراحی ترکیبی از شیشه براق و مات به نظر می رسد. اما در واقع با بدنه ای تمام پلاستیکی مواجه هستیم.

 

نمایشگر پوکو x3 pro

در بررسی قبلی Poco X3 Pro متوجه شدم که اندازه بزرگ گوشی کاملاً به دلیل استفاده از صفحه نمایش بزرگ است. و صادقانه بگویم که چنین نمایشگری ارزشش را داشت. این گوشی دارای پنل 6.67 اینچی IPS LCD است که رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل را نمایش می دهد و از نرخ تازه سازی 120 هرتز پشتیبانی می کند. بنابراین ما با یک مشخصات کاملا قابل احترام روبرو هستیم.

 

دوربین poco x3 pro

برای نصب یک پردازنده نسبتا قدرتمند در چنین گوشی ارزان قیمتی، شیائومی مجبور شد با Poco X3 Pro گوشه ها را کوتاه کند و این ایرادات بیش از هر چیز در دوربین موبایل احساس می شود.

در پشت دستگاه دو دوربین ماکرو و عمق سنج عمدتاً بی استفاده و ضعیف با دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، دوربین ساده 8 مگاپیکسلی با زاویه دید فوق عریض و وضوح 2 مگاپیکسلی قرار دارند. اعداد و ارقام کاملاً استاندارد هستند و ما به "افزودن" دوربین روی یک تلفن ارزان قیمت عادت کرده ایم.

با این حال، در بررسی ما از Poco X3 Pro، متوجه شدیم که دوربین اصلی به طور قابل توجهی بدتر از برخی از دوربین های جایگزین است. الگوریتم های کاهش نویز این گوشی باعث از بین رفتن جزئیات می شود که اگر این سیستم تنظیمات پایین تری داشت می توانست بهتر باشد. این نرمی همانطور که از یک سنسور مگاپیکسلی انتظار دارید به اوج می رسد.

 

  • کارما سرا
  • ۰
  • ۰

بوستر پمپ چه کاری انجام می‌دهد؟

بوستر پمپ یا پمپ‌های تقویت کننده آب، فشار آب را افزایش می‌دهند و آب را مجبور می‌کنند با سرعت بیشتری در لوله‌ها جریان یابد. اما یک منحنی پمپ را در نظر داشته باشید: با افزایش فشار مورد نیاز برای حرکت آب، سرعت جریان کاهش می‌یابد.

بوستر پمپ ها جریان کم آب را در سیستم های آبی یا تاسیسات صنعتی افزایش می‌دهند و آب را از دریاچه‌ها، حوض‌ها یا مخازن ذخیره برای استفاده در خانه ها یا ساختمان های تجاری تحویل می‌دهند. خانه ای که فشار کافی از منبع آب شهری دریافت نمی‌کند، برای اضافه کردن فشار کم به یک پمپ نیاز دارد. یک هتل به یک بوستر پمپ تجاری بزرگ برای رساندن آب به طبقه بالا نیاز دارد.

بوستر پمپ های تقویت کننده همچنین برای فشار مجدد آب در مخازن ذخیره و رساندن آن به شیرها یا در سراسر خانه استفاده می شود. به عنوان مثال، در یک سیستم جمع آوری آب باران، آب در یک مخزن ذخیره سازی جمع آوری می‌شود. برای استفاده از آن برای شستشوی توالت یا شستشوی لباس، باید آب را از مخزن خارج کرده و به داخل خانه پمپاژ کرد. برای جابجایی آب از پمپ تقویت کننده استفاده خواهید کرد.

چگونه بفهمیم که منبع تحت فشار خراب است؟

خوشبختانه، منبع تحت فشار شما در صورت بروز مشکل به چند روش مختلف به شما اطلاع می‌دهد. مطمئن شوید که هیچ یک از این علائم را نادیده نگیرید زیرا اگر مخزن را تعمیر نکنید ممکن است مشکلات بدتری ایجاد شود. در اینجا چند نشانه وجود دارد که مخزن شما نیاز به تعویض دارد:

1. سوئیچ فشار و پمپ به طور مداوم روشن و خاموش می‌شود

نشتی در خانه شما می تواند باعث شود منبع تحت فشار به طور مداوم کار کند. اگر نشتی نداشته باشد، ممکن است به دلیل خوردگی پوشش چاه آب، آستر یا صفحه نمایش باشد که باعث ایجاد سوراخ هایی می‌شود که اجازه می‌دهد آب بیش از حد وارد چاه شود. بهترین کار این است که توالت یا هر سیستم شستشوی معکوس را که ممکن است از نظر منبع مشکل کار نکند، بررسی کنید.

2. چاه پمپاژ شن یا رسوب است

اگر ناگهان ماسه ای را مشاهده کردید که چاه آب شما خارج می شود، این می تواند نشانه ای از پر شدن چاه شما از ماسه و گل و لای باشد. پمپ چاه شما معمولاً 10 تا 20 فوت بالاتر از کف چاه است، بنابراین قطعاً نباید مشاهده کنید که این عناصر به منبع آب شما پمپ می کنند. شن و ماسه می تواند مقادیر پمپ و منبع تحت فشار را فرسوده کند و آسیب دیگری به منبع تحت فشار و سایر قطعات شما وارد کند.

3. فشار کم آب

اگر آب را از چاه دریافت نمی‌کنید یا جریان بسیار ضعیف است، ممکن است منبع تحت فشار نشتی یا خراب داشته باشید. چند مشکل دیگر نیز وجود دارد، مانند گیرکردن شیر چک یا گرفتگی در لوله که باعث می‌شود سوئیچ فشار را به درستی تشخیص ندهد.

سایر مسائلی که ممکن است با یک مخزن تحت فشار ایجاد شود:

  • خوردگی قابل مشاهده روی مخزن
  • هوای بیش از حد در لوله کشی
  • فشار آب ناپایدار
  • پمپ ها کمتر از 30 ثانیه کار می کنند
  • مخزن فشار نشتی دارد
  • کارما سرا
  • ۰
  • ۰

امیدوارم مثل همیشه خوب باشید و آماده باشید تا مقاله جالب دیگری را با هم بخوانید. در این مقاله پردازنده های RISC و CISC را با هم مقایسه می کنیم. شاید قبلاً این اصطلاح را شنیده باشید.

این یک موضوع محبوب در دانشگاه ها و در دوره هایی مانند معماری کامپیوتر و میکروکنترلرها است.

 

معماری RISC

RISC که مخفف عبارت Reduced Instruction Set Computing است در واقع نوعی طراحی CPU بر اساس ساده سازی دستورالعمل است که اجرای دستورات را کارآمدتر و سریعتر می کند. پرداخت هایی که بر اساس این طرح انجام می شود RISC (ریسک خواندن) نامیده می شود.

 

ویژگی های مهم پردازنده های RISC

·       پردازنده های RISC از دستورالعمل های کمی پشتیبانی می کنند.

·       ترانزیستورهای کمتری برای این پردازنده ها مورد نیاز است.

·       ترانزیستور کمتر به معنای دمای خنک تر، مصرف برق کمتر و فضای کمتر است.

·       این پردازنده ها دستورات را در زمان کمتری پردازش می کنند.

·       پردازنده ریسک در هر چرخه یک فرمان را اجرا می کند.

·       ساخت پردازنده های ریسک هزینه کمتری دارد.

·       این معماری برای برنامه های تلفن همراه و میکروکنترلر مناسب است.

 

معماری CISC

در طرف دیگر ریسک، طرح دیگری به نام CISC قرار دارد. مخفف Complex Instruction Set Computing یا مجموعه دستورالعمل های پیچیده ای است که معماری x86 اینتل بر اساس آن استوار است و پردازنده های رایانه های رومیزی و لپ تاپ ها و بسیاری از دستگاه های دیگر از آن استفاده می کنند. در Cisk، وضعیت دقیقا برعکس ریسک است.

 

ویژگی های مهم پردازنده های CISC

  • پردازنده ها می توانند دستورالعمل های پیچیده را مدیریت کنند.
  • CISC یک سری دستورالعمل را به طور همزمان پردازش می کند.
  • CISC به ترانزیستورهای بیشتر و طراحی های پیچیده تری نیاز دارد.
  • در حالت قبلی، قیمت پردازنده های با این معماری افزایش می یابد.

 

مقایسه نرم افزار در CISC و RISC

تاکنون هر دو معماری شرح داده شده است. در مرحله بعد، در سمت نرم افزار، پردازنده های RISC و CISC را با هم مقایسه می کنیم.

باید بدانید که کامپیوترهای مک اولیه نیز از پردازنده های مبتنی بر RISC استفاده می کردند. اما در واقعیت، پردازنده‌های CISC بسیار سریع‌تر و قدرتمندتر از RISC هستند و می‌توانند کارهای سنگین را انجام دهند، اما گران‌تر هستند، انرژی بیشتری مصرف می‌کنند و گرمای بیشتری تولید می‌کنند.

 

تفاوت پردازنده های CISC و RISC

  • دستورالعمل های پردازنده RISC اندازه ثابتی دارند (به عنوان مثال، 95٪ دستورالعمل ها 2 بایت هستند).
  • در CISC، دستورالعمل ها 1، 2 یا حتی 3 بایت هستند.
  • همه پردازنده های ریسک حداقل 32 رجیستر دارند که این مزیت را دارد که برای ذخیره پارامترها نیازی به پشته بزرگ نیست.
  • پردازنده‌های RISK مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های کوچک دارند که حاوی دستورالعمل‌های اولیه است، که آنها را برای برنامه‌نویسان اسمبلی نسبت به پردازنده‌های سیسکو دشوارتر می‌کند.
  • 95 درصد از دستورالعمل های پردازنده RISC در یک سیکل ساعت اجرا می شود.
  • پردازنده های ریسک دارای گذرگاه های جداگانه برای داده ها و کد (معماری هاروارد) هستند.
  • سیسکو از یک گذرگاه مشترک برای کد و داده استفاده می کند (معماری Van Neumann).
  • معماری RISC در اکثر میکروکنترلرها مانند AVR استفاده می شود.

 

  • کارما سرا
  • ۰
  • ۰

معلم خصوصی زبان

معلم خصوصی زبان باعث پیشرفت قابل توجه شما و یا فرزندتان در زبان می‌شود. با در نظر گرفتن این موضوع، چرا به استخدام یک معلم خصوصی زبان فکر نکنید؟ داشتن یک معلم خصوصی می‌تواند مزایای مختلفی را ارائه دهد. در زیر تعدادی از این موارد را برای شما فهرست کرده‌ایم.

  1. آموزش یک به یک

از آنجایی که فرزند شما معمولاً در کلاسی با 25 تا 30 دانش آموز دیگر مستقر می شود، این امر می تواند توجه معلمان را برای هر کودک دشوار کند. به هر حال، هر کودکی روش منحصر به فرد خود را برای یادگیری دارد و متأسفانه، به دلیل محدودیت زمانی، آموزش یک به یک همیشه یک گزینه نیست.

اینجاست که داشتن یک معلم خصوصی زبان می‌تواند مفید واقع شود. آموزگاران خصوصی لازم نیست نگران 29 کودک دیگر در کلاس باشند - تنها توجه آنها به فرزند شما و فرزند شما است. آن‌ها می‌توانند به هر تعداد سؤال پاسخ دهند و هر چند بار که کودک شما نیاز دارد به موضوعاتی بپردازند تا به او کمک کنند تا بفهمد چه چیزی در حال یادگیری است. آموزگاران خصوصی همچنین می توانند سبک یادگیری فردی فرزند شما را شناسایی کنند و روش تدریس خود را متناسب با آن تطبیق دهند.

  1. یادگیری سفارشی

در مدرسه، دروس مبتنی بر کلاس درس اغلب با سرعت نسبتاً سریعی از برنامه درسی می‌گذرد، که ممکن است کودک شما را برای ادامه دادن دچار مشکل کند. معلم خصوصی زبان می‌توانند حوزه‌هایی را که نیاز به جمع بندی مجدد دارند تشخیص دهند و فرصتی را برای فرزند شما فراهم کنند تا موضوعات را کمی آهسته تر یاد بگیرد و هر تعداد سوال بپرسد.

چه از طریق طراحی صدها کارت چاپی بازبینی پرسش و پاسخ، ایجاد نقشه ذهنی پس از نقشه ذهنی، یا نوشتن مقاله های طولانی، معلم خصوصی زبانروش تدریس خود را با روش دقیق یادگیری کودک شما مطابقت می‌دهند و آنها را قادر می‌سازند تا با سرعتی ایده آل کار کنند.

  1. انعطاف پذیری و راحتی

یکی از بزرگترین مزایای داشتن یک معلم خصوصی زبان، انعطاف پذیری و راحتی آن است. برای مثال، اگر شما یا فرزندتان برنامه شلوغی دارید، می‌توانید در جلسات خصوصی در زمان‌هایی که مناسب شماست، رزرو کنید.

همچنین می توانید تصمیم بگیرید که می خواهید این جلسات چقدر مکرر باشد، و انعطاف پذیری لازم برای تغییر آنها را در هفته به هفته داشته باشید. به عنوان یک مثال استاندارد، می‌توانید ترتیبی دهید که فرزندتان یک جلسه در هفته در طول ترم داشته باشد، اما در طول یک دوره امتحانی شلوغ، به طور منظم به دو یا سه جلسه در هفته برسانید.

نه تنها این، بلکه معلم خصوصی زبان در هنگام تدریس خصوصی زبان نیز معمولاً خوشحال می شوند که به شما مراجعه کنند و در راحتی در خانه شما تدریس کنند. به عبارت دیگر، این بدان معناست که دیگر نیازی به نگرانی در مورد پیاده‌کردن فرزندتان یا برداشتن او در جایی نخواهید داشت.

  1. یادگیری گسترده

در مدرسه، کودکان اغلب فقط مطالب سطح پایه را آموزش می‌بینند یعنی هر موضوعی که در برنامه درسی مطرح شود. در حالی که این ممکن است از منظر امتحان مهم باشد  زیرا آنها فقط چیزهایی را می آموزند که باید بدانند. از منظر یادگیری، فراتر رفتن از برنامه درسی می‌تواند مفید باشد.

معلم خصوصی زبان دقیقاً همین کار را انجام می‌دهند. به کودکان هم آنچه در برنامه درسی وجود دارد و هم در صورت لزوم چیزهایی فراتر از درس کلاس را آموزش می‌دهند. این نه تنها دانش اضافی را در اختیار آنها قرار می‌دهد، بلکه مهارت‌های آنها را برای مدیریت زمان و سازماندهی نیز توسعه می‌دهد، که می‌تواند کمک قابل توجهی در زندگی بعدی داشته باشد.

  1. دستیابی به اهداف واقع بینانه

تعیین اهداف و اهداف یادگیری واقع بینانه برای کودکان برای رشد آنها ضروری است، اما به دلیل محدودیت های زمانی، تأکید زیاد بر این موارد برای معلمان مدرسه دشوار است. از سوی دیگر، معلم خصوصی زبان می توانند با تمرکز کامل بر رشد کودک شما برنامه درسی را تدوین کند.

 

یک معلم خصوصی زباندر کنار فرزند شما برای تعیین اهداف قابل دستیابی و شخصی سازی شده با روش کار او کار خواهد کرد. این به نوبه خود باید به افزایش اعتماد به نفس و توانایی آنها برای یادگیری کمک کند و به ظاهر غیرممکن را به نوعی ممکن کند.

  • کارما سرا