کارماسرا

  • ۰
  • ۰

چیلر چیست؟

چیلرها آب سرد تولید می‌کنند که برای تامین تهویه مطبوع ساختمان‌ها استفاده می‌شود. همه ساختمان‌ها گرمای ناخواسته زیادی تولید می‌کنند، چه دریافت گرمای خورشیدی ناشی از تابش خورشید به آن یا از ساکنان داخل و تجهیزاتی که استفاده می‌کنند. این گرما باید حذف شود تا افراد داخل در دمایی راحت نگه داشته شوند، اما همچنین اطمینان حاصل شود که تجهیزات الکتریکی و مکانیکی در محدوده‌های حرارتی خاصی قرار دارند در غیر این صورت خراب می‌شوند. اساس کار تمامی چیلرها و چیلر میدیا نیز مشابه و حذف گرمای اضافه است.

چیلرها معمولا در زیرزمین یا پشت بام قرار دارند. چیلرهای سقفی معمولا با هوا خنک می‌شوند در حالی که چیلرهای زیرزمینی معمولا با آب خنک می‌شوند. منظور از «خنک کردن» روشی است که برای باز گرداندن گرمای ناخواسته به اتمسفر گرفته شده در ساختمان استفاده می‌کند. چیلرهای خنک‌کننده با آب از برج‌های خنک‌کننده استفاده می‌کنند که در آن چیلرهای خنک‌کننده هوا، هوا را در کندانسور خود، که بسیار شبیه به یک واحد تهویه مطبوع است، می‌برند تا گرمای ناخواسته را در جو پخش کنند. پرگاربردترین چیلر، چیلر تراکمی اسکرال هوا خنک است.

در یک ساختمان تجاری یا صنعتی معمولی، چیلرها به جز یک فن بسیار بزرگ، بیش از هر وسیله دیگری برق مصرف می‌کنند. بنابراین چیلرهای ناکارآمد میتوانند برق قابل توجهی را هدر دهند، و حتی بهبود اندک در راندمان چیلر شما می‌تواند ارزش سرمایه گذاری را داشته باشد. به خاطر مصرف بالای انژی و توجه به این مساله انواع چیلر میدیا طوری ساخته شده‌اند که راندمان بالایی داشته باشند و انرژی را به درستی مصرف کنند.

  • ۰۰/۱۰/۱۹
  • کارما سرا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی