کارماسرا

  • ۰
  • ۰

بوستر پمپ چه کاری انجام می‌دهد؟

بوستر پمپ یا پمپ‌های تقویت کننده آب، فشار آب را افزایش می‌دهند و آب را مجبور می‌کنند با سرعت بیشتری در لوله‌ها جریان یابد. اما یک منحنی پمپ را در نظر داشته باشید: با افزایش فشار مورد نیاز برای حرکت آب، سرعت جریان کاهش می‌یابد.

بوستر پمپ ها جریان کم آب را در سیستم های آبی یا تاسیسات صنعتی افزایش می‌دهند و آب را از دریاچه‌ها، حوض‌ها یا مخازن ذخیره برای استفاده در خانه ها یا ساختمان های تجاری تحویل می‌دهند. خانه ای که فشار کافی از منبع آب شهری دریافت نمی‌کند، برای اضافه کردن فشار کم به یک پمپ نیاز دارد. یک هتل به یک بوستر پمپ تجاری بزرگ برای رساندن آب به طبقه بالا نیاز دارد.

بوستر پمپ های تقویت کننده همچنین برای فشار مجدد آب در مخازن ذخیره و رساندن آن به شیرها یا در سراسر خانه استفاده می شود. به عنوان مثال، در یک سیستم جمع آوری آب باران، آب در یک مخزن ذخیره سازی جمع آوری می‌شود. برای استفاده از آن برای شستشوی توالت یا شستشوی لباس، باید آب را از مخزن خارج کرده و به داخل خانه پمپاژ کرد. برای جابجایی آب از پمپ تقویت کننده استفاده خواهید کرد.

چگونه بفهمیم که منبع تحت فشار خراب است؟

خوشبختانه، منبع تحت فشار شما در صورت بروز مشکل به چند روش مختلف به شما اطلاع می‌دهد. مطمئن شوید که هیچ یک از این علائم را نادیده نگیرید زیرا اگر مخزن را تعمیر نکنید ممکن است مشکلات بدتری ایجاد شود. در اینجا چند نشانه وجود دارد که مخزن شما نیاز به تعویض دارد:

1. سوئیچ فشار و پمپ به طور مداوم روشن و خاموش می‌شود

نشتی در خانه شما می تواند باعث شود منبع تحت فشار به طور مداوم کار کند. اگر نشتی نداشته باشد، ممکن است به دلیل خوردگی پوشش چاه آب، آستر یا صفحه نمایش باشد که باعث ایجاد سوراخ هایی می‌شود که اجازه می‌دهد آب بیش از حد وارد چاه شود. بهترین کار این است که توالت یا هر سیستم شستشوی معکوس را که ممکن است از نظر منبع مشکل کار نکند، بررسی کنید.

2. چاه پمپاژ شن یا رسوب است

اگر ناگهان ماسه ای را مشاهده کردید که چاه آب شما خارج می شود، این می تواند نشانه ای از پر شدن چاه شما از ماسه و گل و لای باشد. پمپ چاه شما معمولاً 10 تا 20 فوت بالاتر از کف چاه است، بنابراین قطعاً نباید مشاهده کنید که این عناصر به منبع آب شما پمپ می کنند. شن و ماسه می تواند مقادیر پمپ و منبع تحت فشار را فرسوده کند و آسیب دیگری به منبع تحت فشار و سایر قطعات شما وارد کند.

3. فشار کم آب

اگر آب را از چاه دریافت نمی‌کنید یا جریان بسیار ضعیف است، ممکن است منبع تحت فشار نشتی یا خراب داشته باشید. چند مشکل دیگر نیز وجود دارد، مانند گیرکردن شیر چک یا گرفتگی در لوله که باعث می‌شود سوئیچ فشار را به درستی تشخیص ندهد.

سایر مسائلی که ممکن است با یک مخزن تحت فشار ایجاد شود:

  • خوردگی قابل مشاهده روی مخزن
  • هوای بیش از حد در لوله کشی
  • فشار آب ناپایدار
  • پمپ ها کمتر از 30 ثانیه کار می کنند
  • مخزن فشار نشتی دارد
  • ۰۱/۰۶/۱۴
  • کارما سرا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی