کارماسرا

  • ۰
  • ۰

انواع اصلی پمپ آب

اساساً دو دسته اصلی پمپ آب وجود دارد. جابجایی مثبت و گریز از مرکز. هر دو نوع پمپ آب گزینه های مختلفی دارند که می توان از آنها به بهترین شکل استفاده کرد.

پمپ آب جابجایی مثبت

این نوع پمپ آب مقدار جریان ثابتی را فراهم می کند. برای ساختمان هایی که حاوی مواد جامد حساس هستند یا نیاز به رسیدگی به مایعات بسیار چسبناک دارند ایده آل است. از مزایای این نوع پمپ آب می توان به راندمان بالا و حذف هوای داخل خط اشاره کرد. برای بهترین نتیجه، فاصله بین لبه بیرونی و پمپ دوار باید نزدیک باشد.

پمپ آب سانتریفیوژ

این نوع پمپ آب از پروانه های چرخشی برای حرکت آب در پمپ استفاده می کند. سپس روی جریان تخلیه فشار ایجاد می کند. پمپ آب گریز از مرکز برای تمامی سیالات از جمله مواد با ویسکوزیته کم قابل استفاده است. پمپ آب گریز از مرکز  برای مایعات رقیق و دبی بالا ایده آل است.

از مزایای این نوع پمپ آب می توان به

  • افزایش فشار از لوله تغذیه،
  • منبع فشار پیوسته که سیستم حفاظت در برابر آتش را فراهم می کند،
  • پمپ آب گریز از مرکز برای گردش آب گرم و با حرکت آب در سیستم بسته مناسب است،
  • کلید اتوماتیک کنترل شده توسط یک شناور و نیازی به لیفت ساکشن نیست.

برای عملکرد بهینه، این سیستم بهترین عملکرد را با سیال در گردش دارد تا از گرم شدن بیش از حد به دلیل جریان کم جلوگیری کند. همچنین، دستگاه را نزدیک محور چرخان نگه دارید تا نشتی کاهش یابد و از جامدات معلق که می توانند روتور را فرسوده کنند، جلوگیری کنید.

تجهیزات استخر

مولد کلر نمک

مولد کلر نمک یکی از تجهیزات استخری است. مولد کلر نمک دارای چندین بخش است:

  • سلول
  • برد کنترل

مولد کلر نمک

سلول همان چیزی است که به لوله های لوله کشی متصل است. کنترل پنل معمولاً کمی دورتر است. پس از فیلتر شدن، آب استخر شما از طریق سلول جریان می یابد. در داخل، یک سری شبکه های فلزی با جریان ولتاژ پایین واکنشی ایجاد می کند که نمک را به حباب های کوچکی از کلر خالص تبدیل می کند. این کلر خالص با آب واکنش می دهد و اسید هیپوکلرو تشکیل می دهد که استخر شما را تمیز می کند.

آناتومی یک فیلتر شنی

فیلتر شنی یکی از تجهیزات استخری است. اگر می خواهید دقیقاً یاد بگیرید که چگونه یک فیلتر شنی آب را در سیستم حرکت می دهد، ادامه مطلب را بخوانید تا نحوه استفاده از قسمت های مختلف فیلتر را توضیح دهیم.

  1. آب استخر وارد فیلتر شنی بالای مخزن می شود و همیشه از آنجا شروع به تمیز کردن می کند. این بدان معنی است که اگر آب از لوله ای در کنار مخزن می آید، برای شروع چرخه تمیز کردن باید آن را به بیرون پمپاژ کرد. می توانید آن را به عنوان یک فنر در نظر بگیرید. آب از هر جهتی می تواند وارد یک مخزن شود، اما مهم نیست که آب باید از بالا جاری شود.
  2. پس از قرار گرفتن در بالای مخزن فیلتر شنی، آب استخر از یک توزیع کننده عبور می کند تا اطمینان حاصل شود که به طور یکنواخت در سراسر بستر شن و ماسه پخش می شود.
  3. سپس آب استخر قبل از اینکه به ته مخزن برسد از طریق ماسه و خاک شسته می شود. دهانه های جانبی به اندازه ای بزرگ هستند که آب از آن عبور کند، اما برای اینکه ماسه فشرده شود و به استخر ختم شود بسیار کوچک است.
     
  4. در فرآیند شستشوی معکوس، آب به طور کامل خارج شده و از روی ماسه و از طریق توزیع کننده بالایی به زباله ها عبور می کند.

 

  • ۰۱/۰۹/۰۴
  • کارما سرا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی