کارماسرا

  • ۰
  • ۰

تشخیص هوش مصنوعی

 

آزمون تورینگ برای تشخیص هوش مصنوعی است و آزمایشی برای تعیین اینکه آیا کامپیوتر باهوش رسیده است یا خیر. در آزمون تورینگ، بازجو باید تعیین کند که کدام پاسخگو کامپیوتر و کدام یک انسان است.

آزمون تورینگ هوش مصنوعی

آلن تورینگ یک ریاضیدان انگلیسی که در سال 1950 مقاله برجسته ای نوشت و این سوال را مطرح کرد: آیا ماشین ها می توانند فکر کنند؟او آزمایشی را برای پاسخ به این سوال پیشنهاد کرد که "چگونه می‌توانیم بفهمیم چه زمانی موفق شده‌ایم هوش مصنوعی بسازیم؟"

او گفت که یک ماشین با هوش مصنوعی زمانی آزمایش را پشت سر می گذارد که با موفقیت پاسخ های مناسبی ایجاد کند که ارزیاب را متقاعد کند که انسان است.

جایزه لوبنر یک مسابقه سالانه در زمینه هوش مصنوعی است که با استفاده از کامپیوتر و ترتیب افراد تست تورینگ به برنامه‌های رایانه‌ای که توسط داوران شبیه‌ترین برنامه‌های رایانه‌ای هستند، جوایزی اهدا می‌کند.

این مسابقه در سال 1990 توسط هیو لوبنر راه اندازی شد و جوایز برنز، نقره، و سکه طلا، به علاوه پول وجود دارد. تاکنون فقط برندگان مدال برنز و جایزه 4000 دلاری بوده اند.

نقره - یک جایزه به اضافه 25000 دلار برای اولین برنامه که داوران نمی توانند هوش مصنوعی آن را از یک انسان واقعی تشخیص دهند.

طلا به اضافه 100000 دلار برای اولین برنامه ای که داوران نمی توانند در آزمون تورینگ که شامل رمزگشایی و درک متن، بصری و شنیداری است، از یک انسان واقعی تشخیص دهند. پس از تحقق این امر، رقابت سالانه پایان خواهد یافت.

بازبینی هوش مصنوعی

  • ما باید یک دید منطقی از داده ها، بر اساس نحوه پردازش آنها ایجاد کنیم
  • زبان طبیعی بسیار توصیفی است، اما خود را به پردازش کارآمد نمی دهد.

راه های مختلفی وجود دارد که ما می توانیم هوش مصنوعی را نشان دهیم تا بتوان آن را توسط یک برنامه کامپیوتری هوش مصنوعی بازبینی کرد؟

  1. سیستم های یادگیری خبره
  2. شبکه های معنایی - یک تکنیک بازنمایی دانش که بر روابط و توصیف کلمات اشیا تمرکز دارد. یک نمودار برای نمایش یک شبکه یا شبکه معنایی استفاده می شود
  3. نمودار درخت تصمیم یا جستجو
  4. شبکه های عصبی ایجاد یک نسخه کامپیوتری از نورون های مغز و نحوه کار آنها

  1. سیستم های یادگیری خبره

سیستم های یادگیری خبره از نظر تجاری اولین و موفق ترین حوزه در هوش مصنوعی بودند. امروز تا حدودی دور از لطف است و برای بازبینی هوش مصنوعی کمتر استفاده می‌شود. این برنامه ها از متخصصان در هر زمینه ای که در حال مطالعه است تقلید می کنند.

سیستم های مبتنی بر قانون یا خبره - پایگاه های دانش متشکل از صدها یا هزاران قاعده در فرم:

  • IF (شرط) THEN (عمل).
  • از قوانین برای ذخیره دانش استفاده کنید ("مبتنی بر قانون").
  • قواعد معمولاً از متخصصان حوزه مورد نظر جمع آوری می شوند ("سیستم خبره").
  • پرکاربردترین مدل دانش در دنیای تجاری.
  1. معنایی (شرح کلمه) شبکه ها شبکه معنایی

یک تکنیک بازنمایی دانش هوش مصنوعی که بر روابط بین اشیا تمرکز دارد. یک نمودار جهت دار یا نمودار کلمه برای نمایش یک شبکه یا شبکه معنایی استفاده می شود.

  1. نمودار درخت تصمیم یا جستجو

هوش مصنوعی اغلب حول محور استفاده از الگوریتم ها می چرخد. الگوریتم مجموعه ای از دستورات است که یک کامپیوتر مکانیکی می تواند اجرا کند. یک الگوریتم پیچیده اغلب بر روی الگوریتم دیگری ساخته می شود، ساده تر، یکی و یک روش معمول برای تجسم آن با طرح درخت است.

 

  • ۰۱/۱۲/۱۶
  • کارما سرا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی